Vragen?
Afspraak maken?
Bel: 0543-53 53 43

Eelt

eeltEelt is een natuurlijke reactie van de huid op extra druk ofwel overmatige druk en wrijving. Overmatig eelt geeft vaak aanleiding tot  vervelende klachten. Eelt is een natuurlijke beschermlaag van de huid. Op onze voeten bevindt zich de natuurlijke beschermlaag op de bal en onder de hiel, oftewel de plaatsen waarop wij staan, de drukpunten van de voet. Als een soort verdedigingsmechanisme ontstaat er een natuurlijke verdikking van de huidlaag. Dit heet fysiologisch eelt. Bij heel veel mensen wordt de bescherEelt kan ook ontstaan door de druk van de schoen boven op de tenen of teentoppen. Er is dan een grote kans op pijnlijke likdoorns. Meestal is de schoen dan te klein of te nauw maar ook te wijde schoenen kunnen eelt veroorzaken omdat er een constante wrijving is  tussen de huid en de schoen. Het is zeer belangrijk om goed passende schoenen te dragen om dit te voorkomen.
Maar ook teen –of voetafwijkingen, druk van binnenuit door overgewicht, doorzakking van de voet, hielspoor, magere voeten en aftakeling van het bloedvatensystem kunnen mogelijke oorzaken zijn. mlaag te dik en gaat dan pijn doen bij het lopen. In dat geval spreken we van overtollig eelt. Dit heet pathologisch eelt.

Om  de kans op aandoeningen te verkleinen of geheel weg te nemen is het belangrijk het eelt aan uw voeten op een professionele wijze regelmatig weg te laten halen. Tevens geeft de pedicure u adviezen over de verzorging van uw voeten en het dragen van het juiste schoeisel.

Eelt is een natuurlijke beschermlaag van de huid. Op onze voeten bevindt zich de natuurlijke beschermlaag op de bal en onder de hiel , oftewel de plaatsen waarop wij staan, de drukpunten van de voet. Als een soort verdedigingsmechanisme ontstaat er een natuurlijke verdikking van de huidlaag. Dit heet fysiologisch eelt.

Bij heel veel mensen wordt de beschermlaag te dik en gaat dan pijn doen bij het lopen. In dat geval spreken we van overtollig eelt. Dit heet pathologisch eelt.

Eelt kan ook ontstaan door de druk van de schoen boven op de tenen of teentoppen. Er is dan een grote kans op pijnlijke likdoorns. Meestal is de schoen dan te klein of te nauw maar ook te wijde schoenen kunnen eelt veroorzaken omdat er een constante wrijving is  tussen de huid en de schoen. Het is zeer belangrijk om goed passende schoenen te dragen om dit te voorkomen.

Copyright © 2018.